Jedną z ciekawszych przeróbek w naszym Żuku jest montaż skrzyni pięciobiegowej pochodzącej z Lublina.
Kazik oryginalnie był wyposażony w skrzynię czterobiegową. Od czasu zakupu mieliśmy problem z wrzucaniem 3 biegu oraz potężnym zgrzytem przy zmianie na drugi bieg. Właśnie to skusiło nas do wymiany na nowszy lepszy model 🙂
Jak wspomnieliśmy wcześniej, skrzynia pochodzi z Lublina. Szukając dawcy należy zwrócić uwagę na fakt, że w Lublinach występowały dwa rodzaje skrzyń pięciobiegowych:
-
Tczew TS5-21
-
KIA
Zgodnie z poradami osób, które wykonały takie przeróbki skupiliśmy się na polskiej skrzyni TS5-21.
Zakupiliśmy odpowiedni do przeróbki zestaw i wyglądał on tak:
Zmartwił mnie trochę jej luz:
Dlatego postanowiłem ją rozkręcić w celu wymiany łożysk:
Wyszkiełkowałem obudowę:
Skompletowałem śruby:
I zacząłem poszukiwania porządnego fachowca, który mi to wszystko przeglądnie i złoży w całość…
Znalazłem rewelacyjny zakład, który zajmuje się kompleksowymi remontami takich skrzyń od lat. Po dwóch telefonach i rozmowie z osobą odpowiedzialna za takie regeneracje wiedziałem, że lepiej trafić nie mogłem. Pan Krzysztof po prostu w tej dziedzinie jest nie do zagięcia. Firma posiada duże zaplecze części zamiennych (oryginalne łożyska skrzyń, uszczelniacze, wałki, gumy i wiele wiele innych).
Do dyspozycji również jest specjalne stanowisko, na którym zregenerowane przez nich skrzynie zostają starannie przetestowane i wstępnie dotarte 🙂
Z czystym sumieniem polecam zakład:
HONKER CZĘŚCI
ul. Wójta Henryka 45
59-300 Lubin
kom. +48 691 91 28 28
tel./fax +48 76 841 56 08
www.czesci-honker.pl
www.remonty-pojazdow.pl
Zresztą sami zobaczcie:
Warsztat oraz całe zaplecze mechaników zrobiło na mnie tak duże wrażenie, że jadę tam z moim silnikiem na pomiary ciśnienia kompresji, wymiany rozrządu i założenia osprzętu oraz regulacje, ponieważ aktualnie mój silnik jest goły (przygotowany do malowania) 🙂
Zobaczcie jak wygląda u nich wyremontowany silnik do HONKERA: