Demontaż skrzyni biegów

Planujemy zamontować skrzynię V biegową z Lublina. Powoli przymierzamy się do tego zabiegu.

Dzisiaj skupiliśmy się na demontażu starej skrzyni. Postanowiłem stworzyć z tego porządny poradnik.

No to ruszamy!

Zaczynamy od demontażu wału napędowego:

2 1

Odkręcamy 4 śruby flanszy przy moście oraz analogicznie przy skrzyni biegów:

8 9

Delikatnie pukamy i jedna część wału już zdemontowana:

11 12

Przechodzimy do drugiej części wału:

14

Odkręcamy podporę (dwie śruby zabezpieczone blaszką):

15

Po odkręceniu odpory wyciągamy cały wał:

16 17

W sumie oprócz ciężko odkręcających się śrub, większych problemów nie powinniście napotkać  🙂

Przystępujemy do demontażu skrzyni.

19 21

Odkręcamy lewarek zmiany biegów:

22

Linkę sprzęgła:

24 25

Linkę prędkościomierza:

30 31

Dwie śruby poduszki podpory skrzyni biegów:

28

Demontujemy układ wydechowy. Niestety musimy to uczynić. Próbowałem na początku bez ściągania wydechu, ale niestety nie byłem w stanie skrzyni cofnąć do tyłu. Za mało miejsca 🙁

Odkręcamy mocowanie tłumika:

40

Drugie mocowanie:

41

I 3 (a raczej 6) miedzianych nakrętek mocujących do kolektora wydechowego. Naprawdę cieszyłem się, że były tam miedziane, bo stalowe musiałbym chyba ucinać 🙂

44

I wyciągamy cały układ wydechowy:

46

Popuszczamy śruby mocujące podporę skrzyni:
32

I odkręcamy nakrętki mocujące skrzynię z blokiem silnika (a raczej flanszą skrzyni biegów):

26 27

Unosimy całą skrzynię lekko do góry, aby móc zdemontować podporę. Ja do tego użyłem podnośnika baławkowego:

36

Odkręcamy całkowicie śruby podpory skrzyni i ciągniemy ją lekko w kierunku tyłu. Powinna ładnie nam się wysunąć!

Ufff! Udało się:

48

Odkręcamy docisk (6 śrub):

50

I naszym oczom ukazuje się koło zamachowe:

51

A tak wygląda docisk + tarcza sprzęgłowa:

53 54

CIĄG DALSZY NASTĄPI!!!

 

Przymiarka skrzyni 5cio biegowej:

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress